Search:

Type: Posts; User: Ethan

Page 1 of 20 1 2 3 4

Search: Search took 0.04 seconds.

  1. Replies
    19
    Views
    747

    Re: Carriacou Taxi Driver Vid

    very cool...and I love that quote!
  2. Replies
    19
    Views
    747

    Re: Carriacou Taxi Driver Vid

    Hold up a sec...is your bro the guy Alex interviewed in Vanishing Sail? Thatís pretty cool
  3. Replies
    4
    Views
    522

    Re: Fishing in Destin

    Does she live in the harbor or somewhere in the bay?
  4. Replies
    27
    Views
    3,763

    Re: USAF wears Aussie hats.

    Those are career field badges, not jump wings.
  5. Replies
    8
    Views
    1,991

    Re: H 12 1/2 heritage.

    51 boats were built by QA after HMCo stopped building the type. As stated, they all at least started life with a builder's plate. These 51 were the "Long Island Sound" variant that you occasionally...
  6. Replies
    52
    Views
    15,517

    Re: Albury 19-9 runabout questions

    Man, you definitely need an opinion more knowledgable than mine, but I'd be concerned about that sharp corner inline with the grain. Seems like a stress point where a split is bound to start once the...
  7. Replies
    17
    Views
    3,818

    Re: Help Identifying hard wood.

    I would agree with Apitong as a likely candidate. In it's plywood form it is used as the flooring for many Asain produced shipping containers. Excellent termite resistance.
  8. Re: Twin engined Police Helicopter crashes onto Glasgow pub - eight dead

    Betting it wasn't an engine failure issue. CFIT or more likely a transmission/final drive problem. Maybe contaminated fuel? Tragic no matter what.
  9. Replies
    6
    Views
    1,563

    Re: Is a Variable Frequency Drive appropriate?

    VFD's for single phase output can get pricey.....if you can find one that is acceptable price-wise, it should accomplish your goal just fine. Lots of folks who restore "old ahrn" lathes, drill...
  10. Thread: more wood porn

    by Ethan
    Replies
    8
    Views
    2,482

    Donn wins

    Donn wins
  11. Replies
    127
    Views
    61,189

    Gatlin Lumber in Ft Walton Beach stocks it up to...

    Gatlin Lumber in Ft Walton Beach stocks it up to 1/2" and can special order it thicker.
  12. Thread: Vertue 25 sloop

    by Ethan
    Replies
    62
    Views
    25,009

    Hmmm...interesting point. Wonder if I should...

    Hmmm...interesting point. Wonder if I should offer to throw the plans in (for reference only during the rebuild). Of course I couldn't increase the asking price cause that would be akin to trying to...
  13. Thread: Vertue 25 sloop

    by Ethan
    Replies
    62
    Views
    25,009

    Re: Vertue 25 sloop

    Lol....you just summed up a year and many thousands of dollars in one sentence! Very well done! Of course, it never unfolds quite that simply....(unfortunately!)

    Anyone need some lead?
  14. I don't know. Less than scrap value for a 4400...

    I don't know. Less than scrap value for a 4400 lead keel and almost nothing for an H12.5 project...what do you think? Seriously, I ask that in earnest. I have no issues with giving someone a...
  15. Selling Boat Stuff in New England - Suggestions?

    Can anyone suggest online venues specific to New England and the sale of boat stuff? EBay and CL haven't really been up to the task.

    Thanks
  16. Replies
    48
    Views
    9,472

    The Committee may not like this....

    The Committee may not like this....
  17. Replies
    10
    Views
    2,503

    Can I gently remind you that this isn't The Bilge?

    Can I gently remind you that this isn't The Bilge?
  18. Replies
    27
    Views
    6,922

    Re: Odd Combo? (Transom Question)

    Thanks for all of the replies so far! Lots of good ideas to consider.

    To clarify, I was getting at what Tad surmised - a raked transom with a horizontal radius....plus a transom hung rudder.
    ...
  19. Replies
    27
    Views
    6,922

    Re: Odd Combo? (Transom Question)

    Agreed.

    Now, could you please tell me what the hell you mean? :)
  20. Replies
    27
    Views
    6,922

    Re: Odd Combo? (Transom Question)

    Ok, though just barely....:)
  21. Replies
    27
    Views
    6,922

    Re: Odd Combo? (Transom Question)

    I'm interested in your logic, but your prose is a little sparse to follow.
    Whatever impressiveness you ascribe to a curved transom is diluted by the rudder, in my mind.

    Care to elaborate on your...
  22. Replies
    27
    Views
    6,922

    Odd Combo? (Transom Question)

    Can anyone offer up an example of a curved, raked transom on a boat that also has a transom hung rudder?

    Honestly, I go back and forth on the idea of this combo....sometimes I like it -...
  23. Replies
    46
    Views
    13,933

    Re: Nova Scotia trip (photos)

    Dang Cajuns!

    Looks like a great trip...thanks for sharing! And congrats on the boat!
  24. Replies
    403
    Views
    101,422

    Re: Margo's wbs ebs 2012

    Hey Steven, did you guys go to the G&B dinner?
  25. Replies
    70
    Views
    13,254

    If anyone needs an extra ticket (no charge) for...

    If anyone needs an extra ticket (no charge) for Sat night's event, PM me.
  26. Replies
    37
    Views
    18,639

    Re: Which Table Saw? General 650 or Powermatic 66?

    I don't mean to come across as minimizing the goodness of the technology, but it does have its limits is all I'm saying.
  27. Replies
    37
    Views
    18,639

    Re: Which Table Saw? General 650 or Powermatic 66?

    Lol...point taken.
  28. Replies
    37
    Views
    18,639

    Re: Which Table Saw? General 650 or Powermatic 66?

    You know, Paul, you bring up a good point. After the third or fourth activation of the cartridge in the shared shop we had a discussion along those lines.

    Now, I won't say woodworkers are cheap,...
  29. Replies
    37
    Views
    18,639

    Re: Which Table Saw? General 650 or Powermatic 66?

    Thanks for the comments so far.

    I suspected the SawStop would enter into the discussion. I've used one several times at a shared shop. It's a nice saw, no doubt, but we've had issues with "less...
  30. Replies
    37
    Views
    18,639

    Which Table Saw? General 650 or Powermatic 66?

    Ok, I know how these types of threads can either educate folks or just pi$$ people off. Sorry in advance, but I'm stuck.

    I'm looking to upgrade my table saw. The how's and why's of that I'll save...
  31. Replies
    11
    Views
    3,296

    Give G&B a call - great folks to deal with! I...

    Give G&B a call - great folks to deal with! I believe they have a fair amount of lumber on hand to sell. I have no idea as to their competitiveness price-wise.
  32. Replies
    20
    Views
    9,448

    The members of the uniform board that approved...

    The members of the uniform board that approved that catastrophe should be......forced to wear it in public themselves.

    Squids are easy prey as it is, but that uniform almost makes it too easy...;)
  33. Replies
    13
    Views
    5,383

    Nope, not yet. Lol

    Nope, not yet. Lol
  34. Replies
    13
    Views
    5,383

    Mere details, easily overcome with a worm drive...

    Mere details, easily overcome with a worm drive saw and a good eye.....;)
  35. Replies
    23
    Views
    15,866

    Lol..you guys are fast! I see my question was...

    Lol..you guys are fast! I see my question was answered while I was typing it....
  36. Replies
    23
    Views
    15,866

    Are the Skils any good? Steven, yeah, I need...

    Are the Skils any good?

    Steven, yeah, I need to catch that thread up, it's been a busy few months and a lot has happened with the boat. An interesting twist may be in the works though....
  37. Replies
    23
    Views
    15,866

    Worm drive saw recommendations?

    Ok, yeah, ha ha ha

    But seriously, any brand/model recommendations for a worm drive circular saw? I'd prefer to buy a quality tool once instead of a crappy one multiple times.

    Thanks!
  38. Thread: Shanty Boats

    by Ethan
    Replies
    163
    Views
    121,942

    Re: Shanty Boats

    Riggs Cove Rentals, Georgetown, ME. More than a shanty boat, less than a houseboat. Attractive design either way. Link to website
    ...
  39. Replies
    16
    Views
    9,310

    Re: Recipe Red Lead Primer

    Where are folks getting the red lead powder?

    And if it's this easy, how is Kirby's getting $250+ per gallon? Just curious
  40. Replies
    24
    Views
    24,334

    Re: Dual saw - anyone got one?

    Is that a 50' schooner in the background? It's all becoming so clear now.....lol
  41. Replies
    10
    Views
    1,889

    Re: Seattle CL Find: 36-in Ship Saw

    Which is too bad, cause I would have been all over it.

    Anyone know of one for sale - east or west coast is fine....
  42. Replies
    10
    Views
    1,889

    Re: Seattle CL Find: 36-in Ship Saw

    I'm not sure that's a ship saw in the true sense
  43. Replies
    8
    Views
    2,395

    Molded vs. Sided Dimension. School Me.

    Ok, I thought I had it straight which is which. Then I was perusing Stewart's Boatbuilding Manual to dig a little deeper on a topic raised in Jim Ledger's phenomenal thread and......I lost it. WTH,...
  44. Replies
    10
    Views
    5,565

    Re: Alden Baby Malabar Schooner "Wanderlure II"

    Serendipity....I was just thinking of this thread and Jay's pictures not too long ago.

    Jay?
  45. Replies
    15
    Views
    5,277

    Lol...we can always count on you, Lefty.

    Lol...we can always count on you, Lefty.
  46. Replies
    15
    Views
    5,277

    Lol...we can always count on you, Lefty.

    Lol...we can always count on you, Lefty.
  47. Replies
    15
    Views
    5,277

    Steven, I do appreciate your post, my friend, ...

    Steven, I do appreciate your post, my friend, but I'm not sure we HAVE a restaurant supply place...lol

    Small town and all...
  48. Replies
    15
    Views
    5,277

    Yeah, but boy, at 4 bucks apiece compared to 1.50...

    Yeah, but boy, at 4 bucks apiece compared to 1.50 for the plain Jane.....


    I can see the appeal of the plastic handle though.
  49. Replies
    15
    Views
    5,277

    Thanks, fellas. Anyone NOT a fan of their use...

    Thanks, fellas.

    Anyone NOT a fan of their use for a specific reason?
  50. Replies
    15
    Views
    5,277

    Where to buy ice picks in bulk?

    I've spent an enjoyable few hours this afternoon reading Jim Ledger's build thread in its entirety, along with all of the offshoot/linked threads - a pleasure that I wish I would have partaken in...
Results 1 to 50 of 1000
Page 1 of 20 1 2 3 4